dimarts, 10 de gener del 2017

Tema 5: aprenentatge a Internet

Bon dia!

Aquesta setmana hem treballat sobre l'aprenentatge d'internet en dos vessants. Per un costat, el continent i per altre el contingut de les mateixes.

Considere que el continent d'on es troba la informació és una qüestió important, ja que es el lloc on s'ha de moure l'alumne i ha de quedar clar on estan tots els apartats per no perdres. Per exemple, en el curs de capacitació de la Universitat D'alacant, aquesta es divideix en diverses pàgines web. Dins de Moodle es troba aquest curs on pots accedir a cada una de les assignatures.  En aquest cas, jo veig algunes deficiències peròq ue es poden millorar en properes modificacions.

En quant al contingut, hem vist diverses ferramentes:

 1. WEBQUEST
En aquest cas, es tracta de vore com els alumnes fan una recerca guiada pel professor on la major part de la informació provee d'internet. D'aquesta manera, són els propis alumnes els que descobreixen la informació i els que la seleccionen, no és el professor. Es a dir, es constructivista, perquè es el propi alumne el que construeix la idea mitjançant el que ha trobat i no perquè el professor haja decidit triar això.
Evidentment les parts d'aquesta webquest estan organitzades al voltant de la idea del professor que guiarà als alumnes en eixa investigació.
Podria dir, sense cap dubte, que la manera de fer les classes de TILC és mitjançant una miniquest.

He entrat al directori de webquest i m'ha agradat el de Refranys i frases fetes

2. CACERA DEL TRESOR

Un descobriment total per a mi. Com el seu nom indica és una cacera del tresor, en internet, on el tresor és el que han d'aprendre els alumnes. Les pistes son URLS on es trobarà informació que deuran juntar per poder aconseguir fer-ho be.

3. BLOGS

Aquesta ferramenta és la que més conec, perquè jo en tinc un. Referit a l'ensenyament, es un espai personal d'escriptura, amb recursos diversos i en format, majoritariament textual. S'introdueix per ordre cronològic o per categories (per exemple, nomines, formació, impostos, formes juridiques), on es pot enllaçar amb altres recursos web, o altres webs.
En els blogs sol haver: entrades (com aquesta) on l'autor o autora expresa el que pensa o el contingut que vol fer arribar. Les categories que té eixe blog , els gadgets per accedir a les funcions que més s'usen.
Pero no només l'autor pot ser el professor, pot ser també un blog destinat a que els alumnes facen una part del seu treball en ell, (com aquest)  o com a xarxa d'aprenentatge.

4. WIKI

Aquesta és una web que depén d'un grup d'usuaris que col.laboren per elaborar-la. Qualsevol d'ells pot editar-la (per a bé i per a mal)

He entrat en la més famosa de totes, la Viquipèdia , que llevat d'alguns termes controvertits està molt ben feta i conservada.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada